Doe mee met de campagne Thuis kan het ook

Samen met de Vliegwielcoalitie lanceert de NVZ de publiekscampagne Thuis kan het ook. Deze campagne is een vervolg op die van vorig jaar, die zich toen alleen richtte op telebegeleiding. De publiekscampagne van dit jaar wil patiënten ook informeren over de mogelijkheden van bellen en appen met zorgverleners.

In veel gevallen kan bellen of appen een goed alternatief zijn voor een fysieke afspraak. Zo kan de patiënt vanuit zijn eigen vertrouwde omgeving, via een beveiligde app of online omgeving laagdrempelig contact hebben met de zorgverlener. Dat kan net zo persoonlijk en vertrouwd voelen als een bezoek aan het ziekenhuis. De campagne Thuis kan het ook wil patiënten hiervan bewust maken.

Appen en beeldbellen

Door de coronacrisis is appen en beeldbellen met zorgverleners in een stroomversnelling geraakt. Veel afspraken konden daardoor toch doorgaan, ondanks dat patiënten niet naar het ziekenhuis mochten. Maar fysiek niet kunnen afspreken hoeft niet de enige reden te zijn om gebruik te maken van een beeldbelconsult of om te appen met een zorgverlener. Digitaal contact heeft meer voordelen.

Campagnemateriaal

Maak de patiënten in jouw ziekenhuis ook bewust van de voordelen van thuismeten, bellen en appen met hun zorgverlener en doe mee met Thuis kan het ook. In de communicatietoolkit op Thuiskanhetook.nl vind je een schat aan campagnemateriaal. Je kunt alles downloaden en direct gebruiken. Als je wilt, kan je ook eerst de tekst aanpassen aan jouw organisatie en doelgroep. Bekijk hier de toolkit.

#thuiskanhetook

Deel je onze campagne op social media? Gebruik dan #thuiskanhetook als hashtag. Zo vinden wij je post makkelijk en kunnen we berichten verder delen of liken. Op die manier bereiken we samen zo veel mogelijk patiënten.