Campagne Thuis kan het ook

Tot 4 december 2022 loopt een grote campagne op social media: Thuis kan het ook. De campagne van de Vliegwielcoalitie, in samenwerking met de NVZ, wil mensen de mogelijkheden en voordelen laten zien van digitale zorg en hen stimuleren ernaar te vragen bij hun zorgverlener. Op thuiskanhetook.nl krijgen patiënten voorlichting over de mogelijkheden van digitale zorg. Zorginstellingen kunnen de toolkit met materialen gebruiken om de campagne bij patiënten onder de aandacht te brengen.

Ambassadeurscampagne

Een groot aantal NVZ-leden deelt de campagne via bijvoorbeeld narrowcasting, website en social media. Ook het Wilhelminaziekenhuis Assen, Ikazia Rotterdam en OLVG Amsterdam zijn inmiddels trotse ambassadeurs van de campagne.

Campagnetoolkit 

Ziekenhuizen en zorginstellingen die beeldbellen, appen of telebegeleiding aanbieden, kunnen de toolkit met campagnematerialen van thuiskanhetook.nl gebruiken om digitale zorg onder de aandacht te brengen. Bijvoorbeeld via social media, website, narrowcasting en wachtruimtes.    

Op 22 en 29 november verschijnen er ook advertenties in Max Magazine en op Gezondheidsnet.nl.